Koh Samui - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Caren van Triest - WaarBenJij.nu Koh Samui - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Caren van Triest - WaarBenJij.nu

Koh Samui

Door: Caren en Reina

Blijf op de hoogte en volg Caren

29 Mei 2016 | Thailand, Ko Samui

Donderdag 26 mei. Vandaag weer een reisdag. We gaan van Koh Tao naar Koh Samui. Een ander eiland in de buurt. Helaas kun je er alleen heen met de boot, het is niet anders. Dus maar van te voren een pilletje genomen voor de wagenziekte, want het waaide nogal hard en de golven zagen er wat hoog uit.
Om 15 uur zouden we met de boot, dus we konden rustig even ontbijten, lunchen en het strand op. Van te voren nog even de schone was opgehaald bij de receptie en uitgecheckt bij de bungalow.
Bij de boot stond een lange rij en kreeg je een sticker opgeplakt waar je heen ging en welk gebied. De bootservice bracht je dan ook gelijk naar je hotel waar je op Koh Samui zou verblijven. Erg goed geregeld.
Maar de boot was een halfuur te laat en de golven waren hartstikke hoog, dus de boot ging heel erg heen en weer. Overal om ons heen werden zakjes uitgedeeld voor de ziek wordende mensen. 2 uur lang duurde de bootreis. Wat een nachtmerrie. Gelukkig deed ons pilletje zijn werk, maar het had niet veel gescheeld.
Op het eiland gelukkig weer normaal en genieten van de mooie palmbomen en de prachtige uitzichten van de zee.
Bij de bungalow aangekomen (hutje op palen) rustig aangedaan. De Franse eigenaresse had ons getipt voor een restaurant aan zee (2 minuten lopen), maar natuurlijk konden wij het weer niet vinden. Dus maar weer terug naar de hoofdstraat voor een ander restaurant.
Uiteindelijk wel goed geslapen op het harde bed en een koude douche.

Vrijdag 27 mei.
We zagen in de hoofdstraat borden staan over waterval en uitkijkpost gisteren, dus zijn we er vanmorgen heen gelopen. Eerst maar de uitkijkpost, de cabelride en dan naar de Fish Spa. Na vele treden en bochten kwamen we aan op de Lamai View Point. Lamai is het gebied/dorp waar we verblijven. Erg mooi uitzicht op de Lamai Beach en de palmbomen/bos en de bergachtige omgeving.
Na een lekkere verkoeling zijn we met de cabelride geweest (250 m ongeveer). Vanaf de uitkijkpost naar de andere rots op de andere berg en weer terug. Om te remmen moest je aan het stokje trekken dat om de kabel zat. Dan ging je minder snel af op de rots via de kabel. Wel eerst geoefend natuurlijk. Erg leuk om te doen.
Daarna zijn we naar vijvertje gegaan voor de Fish Spa. Ik ging als eerst, want Reina ging het fotograferen. Het waren niet de kleine visjes die je in onze spa's ziet. Deze waren wel 10 x zo groot. Het leken wel zwarte goudvissen die aan je voeten zachtjes knabbelen. Erg raar gevoel. Ze komen met z'n allen op je voeten af. Na een tijdje wende je gevoel wel aan het knabbelen, maar het kietelde wel heel erg.
Daarna zijn we boodschappen gaan doen bij de makro (groothandel). Daar hebben ze wel bruin brood. Erg fijn.
In de middag zijn we naar het strand geweest wat een stuk dieper is dan in Koh Tao. In de avond zijn we naar het restaurant geweest wat de Franse eigenaresse ons had getipt. We konden op het strand eten, met onze voeten in het zand. Heerlijk. Tot het begon te regenen en alles naar binnen moest. Na de bui zijn we weer naar onze bungalow gegaan.

Zaterdag 28 mei. Voor vandaag hebben we een zipline geboekt die ons komt ophalen en weer thuis komt brengen. Wat een service hier. Deze zilpine is een stuk langer (850 m ) en gaat echt van boom naar boom. Met 3 andere meiden gingen we dit in een groepje doen. Dit keer niet met een stokje, maar met een handschoen remmen. Reina vond dit wel spannend, want stel dat de handschoen te warm wordt door de wrijving? Gelukkig viel het allemaal wel wat mee en gaven de gidsen goed aan op welk moment je moest remmen. Ook heeft een andere gids steeds foto's gemaakt van ons. Heel erg fijn. Er was een zipline waarmee ze gingen trekken op en neer, zodat je als een aap heen en weer ging slingeren op de kabel. Reina ging als eerste en vroeg of ze dit niet bij haar gingen doen. Er werd gezegd van nee, maar toch deden ze dat bij iedereen. Wat een meidengegil. Hilarisch. De laatste zipline kon je met z'n tweeën doen, want er waren twee kabels naast elkaar. Leuk einde.
In de middag zijn we weer naar het strand geweest. Daar waren natuurlijk ook weer verkopers die je steeds vragen of je iets wilt. Toen kwam er een vrouw bij reina aan met een voetscrub. 1 voet uitgetest en daarna maar allebei een voetscrub gehad. Onze voetjes voelen weer als babybilletjes. Haha.
In de avond zijn we gaan eten bij restaurant in een toeristische hoofdstraat. Pizza en pasta. Erg lekker.
In de avond begon het heel hard te waaien, dus hebben we alle ramen van onze bungalow dicht gehouden en de ventilatoren aan.

Zondag 29 mei. Voor vandaag niet zoveel in de planning dus kunnen we vandaag uitslapen. Na het ontbijt zijn we gaan lopen naar onze lunch in de hoofdstraat. Ongeveer een halfuur. Daar aangekomen, blijkt dat het restaurant op zo dag dicht is! Wat een afknapper. Dan maar iets anders zoeken in de buurt. Daarna hebben we een waterpark opgezocht, wat ons leuk leek, maar deze bleek wel wat aan de dure kant. Dus toen zijn we maar weer naar het strand gegaan.
Na een tijdje kwamen er wat dreigende wolken en begon het te regenen. Niet ideaal strandweer dus. Maar na 2 tellen hielt het op. Toch maar even een drankje gedaan en weer terug naar de bungalow. Onderweg nog bij een rustig Thais restaurantje gegeten.

Maandag 30 mei. Morgen is de laatste dag hier in Thailand. We hebben niet zo veel zin om nog iets te doen, dus houden we t maar op het strand. Om 18 uur op het vliegveld zijn van Koh Samui, want onze vlucht gaatbom 19 uur naar Bangkok. Dan is het nog een paar uurtjes wachten voor onze vlucht terug naar Nederland. Deze vertrekt rond 2.30 uur in de ochtend. Om 13 uur Nederlands tijd zullen wij dan aankomen op Schiphol.
He t was een leuke reis, maar we hebben ook wel weer zin om naar huis te gaan. Dit was ook de laatste blog vanuit Thailand, Koh Samui.

• 29 Mei 2016 - 15:47

Tiny:

Dag lieve ladies, wat genieten van jullie reisverslagen, en ja de vakantieperiode is alweer bijna voorbij. De reisverslagen zijn knap en helder weergegeven. Complimenten! Zojuist een heerlijk soepje gemaakt, met stokbrood. Jullie genieten ook van het eten daar, merk ik wel. het weer is oké 23 graden maar wel lokaal onweersbuien met code geel. Henk-Jaap is nu al bij zijn stageadres in Zweden. Dapper dat hij dit heeft georganiseerd met als voertaal Engels en zonder studiegenoten. wij zien elkaar weer volgende week!!

• 29 Mei 2016 - 21:57

Frans W.Koning.:

Zo het zit er bijna op! Jullie hebben je er goed doorheen geslagen niet iedereen houdt het zolang vol!Chapeau!Na al die taaie liflafjes kunnen jullie weer aan het gewone betere kost, echte kost speklappen kanen reuzel stoofperen bloedworst zure zult hmm nog even doorzetten!Was wel even schrikken vandaag er lag een slang in de tuin vlak bij het water!Heb hem met rust gelaten. Uur later lag hij er nog.Bij nadere inspectie bleek het een tuinslang te zijn.Stress voor niets!Dames goede thuisreis en tot snel.Gr.

Verslag uit: Thailand, Ko Samui

Inpakken en wegwezen

Vandaag is de laatste dag voor vertrek. Backpack ingepakt. Zit alles erin? Check, check, dubbelcheck.
Inentingen zijn gedaan, wandelschoenen zijn ingelopen en dan komt het ineens heel dichtbij. Een maand in Thailand. Samen gaan de zusjes het grote avontuur aan in Azië: cultuur, natuur en natuurlijk het witte strand met de azuurblauwe zee.
Van plek naar plek zullen wij gaan trekken. We vertrekken maandag 2 mei in de avond en zullen dinsdag 3 mei rond het middaguur aankomen in Bangkok. Er is wel een tijdsverschil van 5 uren, dus wij zullen de zon eerder onder zien gaan dan jullie in Nederland. Als het in Bangkok 12.00 uur is, is het in Nederland 07:00 uur in de ochtend.
De eerste paar dagen zullen wij in Bangkok verblijven om te wennen aan de omstandigheden: temperatuur van 30 graden gemiddeld en de stadsdrukte niet te vergeten.
Daarna zijn de plannen om naar een Nationaal Park te gaan in de buurt van Bangkok. Olifanten en andere wilde dieren hopen we daar te mogen zien.
De route heeft een rode lijn door geheel Thailand, maar als we ergens langer willen blijven dan kan dat. Niets is nog verder geboekt.

De spanning wordt met de tijd groter, nu het moment eraan komt om te gaan vertrekken. Het is voor ons allebei de eerste keer dat we gaan backpacken, maar voor alles moet een eerste keer zijn.

Wanneer we weer internet hebben, zullen we weer een reisverslag doen van waar we zijn en wat we hebben meegemaakt.