Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Caren van Triest - WaarBenJij.nu Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Caren van Triest - WaarBenJij.nu

Bangkok

Door: Caren

Blijf op de hoogte en volg Caren

04 Mei 2016 | Thailand, Bangkok

Na 13 uren in het vliegtuig te hebben gezeten, zijn we goed aangekomen in Bangkok. Het is hier wel warm met zo'n 35 graden overdag.

Na alle controles konden we eindelijk naar onze hostel gaan. Helaas ging de airport bus niet meer, dus moesten we wat anders bedenken. De Thaise mensen zijn erg behulpzaam en hebben ons gewezen op een mini-bus die naar de Khao San Road ging. Deze was op loopafstand van onze hostel.
Onderweg veel van de stad al kunnen zien. Hier rijden ze links, dus dat was wel even wennen. Vele roze taxi's en tuk- tuks voorbij zien komen.

De Khao San Road is een bekend toeristische straat waar veel toeristen en souvenirs winkeltjes zijn. Erg druk.
Na ongeveer 10 minuten lopen komen we in onze hostel aan. Hier mogen we binnen geen schoenen dragen, maar het is daar wel schoon. Onze slaapzaal heeft 8 meiden in totaal uit verschillende landen en gelukkig is er airco op de slaapzaal. Ook een aantal Nederlandse jongeren zijn hier waar we wel mee op kunnen schieten.

's Avonds hebben we gegeten in een vegetarisch restaurant/ koksschool achter de Burger King. Het was daar erg rustig, maar het eten was wel lekker. Daarna zijn we nog een rondje wezen lopen bij de Khao San Road. Daar achter is een straat vol met restaurants en allerlei lichtjes die boven de straat hangen. Erg mooi om 's avonds dat zo te zien.
Daarna zij we weer richting de hostel gegaan, omdat we allebei wel erg moe waren van de rit. Na een kopje thee hebben we alvast een planning gemaakt voor de volgende dag en zijn we daarna naar onze stapelbedden gegaan om te gaan slapen.

Na een nacht van 12 uren te hebben geslapen zijn we weer fris en fruitig voor een nieuwe dag.

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Inpakken en wegwezen

Vandaag is de laatste dag voor vertrek. Backpack ingepakt. Zit alles erin? Check, check, dubbelcheck.
Inentingen zijn gedaan, wandelschoenen zijn ingelopen en dan komt het ineens heel dichtbij. Een maand in Thailand. Samen gaan de zusjes het grote avontuur aan in Azië: cultuur, natuur en natuurlijk het witte strand met de azuurblauwe zee.
Van plek naar plek zullen wij gaan trekken. We vertrekken maandag 2 mei in de avond en zullen dinsdag 3 mei rond het middaguur aankomen in Bangkok. Er is wel een tijdsverschil van 5 uren, dus wij zullen de zon eerder onder zien gaan dan jullie in Nederland. Als het in Bangkok 12.00 uur is, is het in Nederland 07:00 uur in de ochtend.
De eerste paar dagen zullen wij in Bangkok verblijven om te wennen aan de omstandigheden: temperatuur van 30 graden gemiddeld en de stadsdrukte niet te vergeten.
Daarna zijn de plannen om naar een Nationaal Park te gaan in de buurt van Bangkok. Olifanten en andere wilde dieren hopen we daar te mogen zien.
De route heeft een rode lijn door geheel Thailand, maar als we ergens langer willen blijven dan kan dat. Niets is nog verder geboekt.

De spanning wordt met de tijd groter, nu het moment eraan komt om te gaan vertrekken. Het is voor ons allebei de eerste keer dat we gaan backpacken, maar voor alles moet een eerste keer zijn.

Wanneer we weer internet hebben, zullen we weer een reisverslag doen van waar we zijn en wat we hebben meegemaakt.