Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Caren van Triest - WaarBenJij.nu Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Caren van Triest - WaarBenJij.nu

Bangkok

Door: Caren en Reina

Blijf op de hoogte en volg Caren

05 Mei 2016 | Thailand, Bangkok

Dag 2 in Bangkok. Wat een drukke stad. Iedereen rijdt kriskras door elkaar en moet maar om de ander denken. Als voetganger heb je weinig te zeggen.
Vandaag, 4 mei, zijn we naar The Grand Palace geweest, Wat Pho (tempel) en Chinatown. Alles lopend!
The Grand Palace was een erg druk toeristische plek. Veel in boeddhistische sferen en in de tempels mag je niet met schoenen naar binnen. Daar binnen mogen je voeten niet naar Budha wijzen, dus moet je gehurkt of in kleermakerszit zitten.
Wat Pho is een tempelplek waar een megagrote liggende Budha is. Nederland is daar niks bij met zijn beelden. Erg veel mozaïek op alles wat daar gebouwd is. Ook de Budha's die geschonken zijn, kun je ook zien. Alle Budha beelden zijn goud gekleurd en rijen naast elkaar.
Daarna zijn we naar de pier gelopen bij de rivier. Daar hebben we even gezeten en uit een kokosnoot gedronken. Toen kwam er een Thaise man ons vertellen over Thailand en welke plekken t mooiste zijn om te bezoeken. Vanwege de nationale feestdag zou er morgen bijna niets open zijn, behalve de grote Siam Shoppingmall. Pech voor ons, want we wilden graag nog een aantal verschillende markten bezoeken.

Chinatown stond ook nog op de planning, dus hebben we besloten om via een omweg naar Chinatown te gaan. Onderweg hebben toch nog een overdekte bloemenmarkt gezien waar ze veel bloemstukken klaarmaakten.
Uiteindelijk kwamen we in Chinatown rond 19 uur. Etenstijd. De hoofdstraat stond bomvol lichtgevende reclameborden, mensen en verkeer. Je moest dus ogen in je achterhoofd hebben wilde je alles zien. Toen hebben we op een hoek van de straat een druk bezocht eettentje gevonden waar we konden eten. Erg lekker. Plastic krukjes en tafels mogen de pret dan niet bederven. Daarna zijn we via de gps weer lopend naar onze hostel gegaan. Wel een beetje zere voeten, maar het was wel een leuke dag.

• 05 Mei 2016 - 18:21

Miranda:

Leuk om het te lezen!
    Heel veel plezier samen

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Inpakken en wegwezen

Vandaag is de laatste dag voor vertrek. Backpack ingepakt. Zit alles erin? Check, check, dubbelcheck.
Inentingen zijn gedaan, wandelschoenen zijn ingelopen en dan komt het ineens heel dichtbij. Een maand in Thailand. Samen gaan de zusjes het grote avontuur aan in Azië: cultuur, natuur en natuurlijk het witte strand met de azuurblauwe zee.
Van plek naar plek zullen wij gaan trekken. We vertrekken maandag 2 mei in de avond en zullen dinsdag 3 mei rond het middaguur aankomen in Bangkok. Er is wel een tijdsverschil van 5 uren, dus wij zullen de zon eerder onder zien gaan dan jullie in Nederland. Als het in Bangkok 12.00 uur is, is het in Nederland 07:00 uur in de ochtend.
De eerste paar dagen zullen wij in Bangkok verblijven om te wennen aan de omstandigheden: temperatuur van 30 graden gemiddeld en de stadsdrukte niet te vergeten.
Daarna zijn de plannen om naar een Nationaal Park te gaan in de buurt van Bangkok. Olifanten en andere wilde dieren hopen we daar te mogen zien.
De route heeft een rode lijn door geheel Thailand, maar als we ergens langer willen blijven dan kan dat. Niets is nog verder geboekt.

De spanning wordt met de tijd groter, nu het moment eraan komt om te gaan vertrekken. Het is voor ons allebei de eerste keer dat we gaan backpacken, maar voor alles moet een eerste keer zijn.

Wanneer we weer internet hebben, zullen we weer een reisverslag doen van waar we zijn en wat we hebben meegemaakt.