Pak Chong - Reisverslag uit Pak Chong, Thailand van Caren van Triest - WaarBenJij.nu Pak Chong - Reisverslag uit Pak Chong, Thailand van Caren van Triest - WaarBenJij.nu

Pak Chong

Door: Caren en Reina

Blijf op de hoogte en volg Caren

08 Mei 2016 | Thailand, Pak Chong

Vrijdag 6 mei zijn we uitgecheckt bij ons hostel en willen we met de bus naar het treinstation. Er zouden verschillende lijnen er naar toe gaan, maar konden t niet vinden en de mensen die we hebben gevraagd wisten t ook niet. Dus een uur later (het was al ondertussen erg warm aan het worden) hebben we maar een taxi genomen naar t treinstation.
Daar hebben we een trein gepakt naar Pak Chong waar we een 1,5 jungle tour zouden gaan doen. De treinen gaan hier niet zo snel als in Nederland, dus duurde de reis langer dan gedacht. In de trein lopen verschillende mensen rond met lokaal eten en drinken die je dus ondweeg kunt kopen. Erg irritant als om de minuut een Thaise voorbij komt roepen als op de markt.
Uiteindelijk komen we 's avonds aan in Pak Chong en komen de mensen van het bungalowpark ons ophalen van t station.

De volgende dag hebben een hele dag een jungle tour gedaan van 7 uur tot 19 uur. Erg vroeg ontbijten dus en goed aankleden. Bij het Khao Yai National Park moesten we nog extra blauwe sokken aan doen tegen insecten. Deze konden we optrekken tot onder onze knieën, over de broek heen (heel mooi gezicht). Insmeren met DEET en camera bij de hand gingen we verder. We waren met een groepje van 7 mensen: een gezin uit Zuid Korea, een Zwitserse journalist en een Noorse student. Zo ontmoet je nog eens iemand uit andere landen.
We hebben een wandeling gemaakt door de jungle van ongeveer 3 uren. Op t pad en off Road zijn we met een Thaise gids op zoek gegaan naar de dieren. Deze gids was wel humoristisch en wist ook veel, dus het was een leuke tocht. Na de wandeling was iedereen natuurlijk erg vermoeid geraakt, dus tijd voor een lunch en om even bij te komen. Helaas niet een dier van dichtbij gezien.
Na de lunch zijn we naar de waterval geweest. Onderweg zijn we nog een olifant tegengekomen die kwam drinken bij een waterpoel. Met 37 graden kan iedereen wel wat water gebruiken op zo'n dag.
In het hete seizoen (nu) is water schaarser dus was er bijna geen waterval meer te zien.
Met de auto zijn we toen verder gegaan naar de top van de berg. Khao Yai betekend Big Mountain. Erg mooi uitzicht op zo'n 1200 meter hoogte. Er zijn op dit moment 200 olifanten, 10 tijgers en 1 krokodil in t park. Tijgers worden zelden gespot.
Daarna maar weer huiswaarts, want begint al donker te worden om 18 uur.

Zondag hebben we een iets rustiger dagje: een halve jungle tour in Khao Yai Nat. Park vanaf 15 uur.
Eerst gezwommen in een mineraal waterbron dat van de bergen komt. Het is wat troebel water, maar er zwemmen veel mensen in en blijkt goed voor de huid te zijn.
Daarna zijn we naar een grot gegaan waar vleermuizen leven. Dit zijn de vleermuizen die insecten eten en geen fruit. Ze zijn erg klein, dus niet je goed kijken met een zaklamp.
Daarna zijn we naar een tweede grit gegaan waar we konden zien dat de vleermuizen de grot komen uitvliegen als t donker begint te worden. Na een tijdje wachten komt er een valk voorbij vliegen ( jaagt op vleermuizen) en even later komt er een hele lange stroom van klei e vleermuizen uit de grot vliegen. Het kan wel 45 min. - 60 min.duren voordat alle miljoenen vleermuizen de grot uit zijn. Erg mooi schouwspel. Helaas ging de batterij van de camera leeg, dus daar konden we geen foto's meer van maken.
Daarna weer terug naar onze blauwe bungalow en alles weer inpakken voor onze volgende stop: Ayutthaya. Daar gaan we morgen (maandag) heen.

• 10 Mei 2016 - 11:21

Marieke Visser:

Hoi Caren en Reina,
    Wat een avontuur en wat maken jullie wat mee..............wel heel leuk, hoor!!
    Ik heb jullie adres van jullie moeder gekregen en volg jullie zo nu en dan.
    Hoop dat jullie het fijn blijven vinden en een heleboel nog zien van die prachtige natuur!!
    Ja en genieten maar!!!

• 10 Mei 2016 - 20:56

Frans W.koning:

Globetrotters wat leuk man al die taaie mensen en je begint al met een angstige koker!Vannacht werd ik schreeuwend wakker dacht dat jullie door vleermuizen waren opgegeten.Is Reina haar tong al weer in orde?
    Vaak begint deze ziekte met rooie oren! Houd me op de hoogte.Gr.

• 12 Mei 2016 - 11:31

Frans W.Koning.:

Dames is het eten er lekker?Jullie mogen wel een geim recept meenemen!Met pinksteren wordt het hier 11graden in de regen en in taailand is het 45 in de schaduw!!Tel uit je winst!!Zijn jullie al aan het pakken of wachtje nog even.Nog ruim een week en dan is het alweer zover.Gr.

• 12 Mei 2016 - 13:19

Caren Van Triest:

Hoi Frans. Hier hebben we net onze backpack uitgepakt in Pai. We zijn 31 mei weer thuis, dus dat nog wel ff. Best wel lekker eten als je wet waar je moet zijn. Komt nog een blog aan. Groetjes

• 14 Mei 2016 - 10:49

Frans W.Koning:

Ik wacht met spanning op de blog!!!!
    Terwijl hier de regen met niet aflatende kracht langs de ruiten striemt zitten de dames heerlijk taai te wezen.Nou verschil moet er zijn en dat is er dan ook!Het mankeert er nog aan dat de vissen langs de rramen zwemmen!!!!Mijn ene zwembroek voor de even dagen moet weer opnieuw was erg gekrompen na de wasbeurt.Gr.

• 14 Mei 2016 - 16:34

Caren Van Triest:

Haha. Dan mag Annemarie de breinaalden wel weer uit de kast halen. Hoeven jullie je ook niet te vervelen tijdens de regen. Gr.

Verslag uit: Thailand, Pak Chong

Inpakken en wegwezen

Vandaag is de laatste dag voor vertrek. Backpack ingepakt. Zit alles erin? Check, check, dubbelcheck.
Inentingen zijn gedaan, wandelschoenen zijn ingelopen en dan komt het ineens heel dichtbij. Een maand in Thailand. Samen gaan de zusjes het grote avontuur aan in Azië: cultuur, natuur en natuurlijk het witte strand met de azuurblauwe zee.
Van plek naar plek zullen wij gaan trekken. We vertrekken maandag 2 mei in de avond en zullen dinsdag 3 mei rond het middaguur aankomen in Bangkok. Er is wel een tijdsverschil van 5 uren, dus wij zullen de zon eerder onder zien gaan dan jullie in Nederland. Als het in Bangkok 12.00 uur is, is het in Nederland 07:00 uur in de ochtend.
De eerste paar dagen zullen wij in Bangkok verblijven om te wennen aan de omstandigheden: temperatuur van 30 graden gemiddeld en de stadsdrukte niet te vergeten.
Daarna zijn de plannen om naar een Nationaal Park te gaan in de buurt van Bangkok. Olifanten en andere wilde dieren hopen we daar te mogen zien.
De route heeft een rode lijn door geheel Thailand, maar als we ergens langer willen blijven dan kan dat. Niets is nog verder geboekt.

De spanning wordt met de tijd groter, nu het moment eraan komt om te gaan vertrekken. Het is voor ons allebei de eerste keer dat we gaan backpacken, maar voor alles moet een eerste keer zijn.

Wanneer we weer internet hebben, zullen we weer een reisverslag doen van waar we zijn en wat we hebben meegemaakt.