Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Caren van Triest - WaarBenJij.nu Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Caren van Triest - WaarBenJij.nu

Bangkok

Door: Caren en Reina

Blijf op de hoogte en volg Caren

05 Mei 2016 | Thailand, Bangkok

Bangkok dag 3.
Na een vroeg ontbijt gaan we richting t centrum om een fietsroute te gaan maken. Bij een georganiseerde fietsactiviteiten bureau konden we bijna direct aansluiten bij een groep die zou gaan starten. Van 11 uur tot 17uur zouden we gaan fietsen door Bangkok met een groepje en gids.
Eerst gingen we fietsen door t centrum van Bangkok en de iets wat minder bekende plekken voor toeristen. Toen kwamen we bij de pier aan en zijn we met de boot naar het oude Bangkok gevaren om daar verder te gaan fietsen en te lunchen.
Onderwwg zijn we nog een tempel binnen geweest en heeft de gids het een en ander uitgelegd over monniken en t boeddhisme. Daar heeft de monnik ons een geluksarmbandje omgedaan en hebben we 3 wierookstokjes aangestoken (heeft bepaalde betekenis).
Daarna hebben we Thais gegeten bij een local aan de rivier. Veel groente en pittig eten. Na t eten hebben we nog vissen gevoerd, en hebben we een Thaise puppetshow meegemaakt. Erg mooi en leuk om mee te maken.
Na de show hebben we onze fietsen weer gepakt en zijn we door t oude Bangkok geweest. Nauwe steegjes, paden en bruggetjes zijn daar normaal. Gelukkig kon iedereen t bijhouden.
Na een tijd kwamen we bij een hele hoge tempel aan. Daar bleek het grootste Budha beeld te staan van Bangkok. Echt megagroot.
Daarna zijn we weer met z'n allen terug gefietst naar t beginpunt van de fietstocht. Om kwart voor 5 waren we terug.

Met de bus zijn we naar de Siam Shoppingmall gegaan. Voor een prikkie van 7 baht per persoon kun je al met de bus.
Eenmaal aangekomen wordt je overspoeld door de drukte. De straat, de skyline en het overdekt winkekcentrum, alles is fel gekleurd en druk.
Het winkelcentrum is echt GROOT! 7 verdiepingen, verschillende bioscopen, restaurantjes, kledingwinkels, je kunt t zo gek niet bedenken of het is daar. Zelfs de karaoke en Games hallen zijn daar druk, luid en fel gekleurd. De Bijenkorf in Amsterdam is mini, vergeleken met dit.
Bij de sushi-bar maar wat gaan eten. Niet echt ons ding blijkt wel. Een lopende band met eten loopt over de tafel en je kunt zelf je eten koken. Niet echt veel keus in eten, dus wij hadden t wel snel gezien.
De weg terugvinden uit t winkelcentrum is een ander verhaal. Nergens hangt een bord met Exit/uitgang. Dus maar zelf uitvogelen waar we ook alweer vandaan kwamen.
Daarna weer met de bus terug en naar onze hostel om de dag af te sluiten. Morgen gaan we richting Pak Chong voor onze jungle tour. Spannend!

• 06 Mei 2016 - 07:50

Joke V.d. Heide:

ik blijf jullie volgen, mocht er iets prive zijn dan pak ik de telefoon

• 06 Mei 2016 - 11:08

Tiny:

Tempels bezoeken geeft bescherming gedurende jullie reis. Zijn op de verjaardag van Roellie. Kijk ui naar de volgende verslagen.

Dag zusjes,

Een kleine reactie uit Oldeholtpade, leuke verslagen jullie hebben, en hebben al veel gezien lees ik. Weten jullie dat Thailand het Land van de eeuwige glimlach genoemd word?
    Ik zou zeggen neem die glimlach mee. En ook al in de tuktuk gezeten.
    En al dat prachtige fruit wat er zoal op de kraampjes ligt. Er is vast meer keus dan bij Hielke, hahaha.

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Inpakken en wegwezen

Vandaag is de laatste dag voor vertrek. Backpack ingepakt. Zit alles erin? Check, check, dubbelcheck.
Inentingen zijn gedaan, wandelschoenen zijn ingelopen en dan komt het ineens heel dichtbij. Een maand in Thailand. Samen gaan de zusjes het grote avontuur aan in Azië: cultuur, natuur en natuurlijk het witte strand met de azuurblauwe zee.
Van plek naar plek zullen wij gaan trekken. We vertrekken maandag 2 mei in de avond en zullen dinsdag 3 mei rond het middaguur aankomen in Bangkok. Er is wel een tijdsverschil van 5 uren, dus wij zullen de zon eerder onder zien gaan dan jullie in Nederland. Als het in Bangkok 12.00 uur is, is het in Nederland 07:00 uur in de ochtend.
De eerste paar dagen zullen wij in Bangkok verblijven om te wennen aan de omstandigheden: temperatuur van 30 graden gemiddeld en de stadsdrukte niet te vergeten.
Daarna zijn de plannen om naar een Nationaal Park te gaan in de buurt van Bangkok. Olifanten en andere wilde dieren hopen we daar te mogen zien.
De route heeft een rode lijn door geheel Thailand, maar als we ergens langer willen blijven dan kan dat. Niets is nog verder geboekt.

De spanning wordt met de tijd groter, nu het moment eraan komt om te gaan vertrekken. Het is voor ons allebei de eerste keer dat we gaan backpacken, maar voor alles moet een eerste keer zijn.

Wanneer we weer internet hebben, zullen we weer een reisverslag doen van waar we zijn en wat we hebben meegemaakt.