Koh Tao - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Caren van Triest - WaarBenJij.nu Koh Tao - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Caren van Triest - WaarBenJij.nu

Door: Caren en Reina

Blijf op de hoogte en volg Caren

21 Mei 2016 | Thailand, Koh Tao

Woensdag 18 mei. Een beetje uitslapen vandaag, want we gaan een paar lange dagen maken naar het zuiden. Eerst maar uitchecken bij o a hostel en dan op weg naar het treinstation. Onderweg wilden we nog kunststof olifanten beschilderen en meenemen naar huis, maar dat bleek erg duur te zijn dus zijn we verder gaan lopen. Toen kwamen we bij een restaurantje genaamt Regina. Daar lagen allemaal katten overal te rusten, dus het was een soort van kattencafé. Erg veel verschillende katten die om aandacht vragen en van he eten willen snoepen. Daar zijn we een paar uur geweest, want daarna moesten we om 18 uur met de nachttrein en we hadden de zware backpacks mee. Dus veel sjouwen met deze hitte wilden we niet.
Om 18 uur met de nachttrein terug naar Bangkok waar we om 7 uur 's morgens zouden aankomen. De trein had 2 uur vertraging, dus kwamen we om 9 uur pas aan. Niet echt fijn, want we hadden een massage geboekt waar we ook weer heen moesten met de metro. Gelukkig konden we de backpacks veilig achterlaten op het treinstation, want dat sjouwen met 2 of 3 tassen per persoon is best zwaar. Ook hebben we gedoucht op het treinstation wat wel erg fijn kerk, maar niets bleek te helpen vanwege de hitte. Gelijk na het douchen droop het zweet weer van je lijf. Bah.
De metro is in Bangkok wel schoon. Het is daar verboden om daar in te eten en te drinken, dus stonk het ook niet. Bovengronds gevraagd voor de weg, maar we werden de verkeerde kant opgestuurd, dus waren we weer een uur verder. Dan eindelijk aangekomen bij de spa.
We konden gelijk de scrubmassage en de oliemassage krijgen en daar was ook wel fijn. Niet alleen masseren, maar ook het diepere masseren wat meer leek op de Thaise Massage. Daarna voelde onze huidjes weer als herboren. Heer-lijk. :)
Daarna zijn we pizza gaan eten want het Thaise eten zijn we een beetje zat aan het worden.
Daarna weer terug naar het treinstation en de volgende nachttrein pakken om 17.35 naar Chumphon. Daar kwamen we om 2.50 uur aan. Nog gedroomt over ratten en wat zien we op het station: ratten. De echte grote die je normaal niet ziet. Overal doken ze op. Bah. We moesten 3 uur wachten, dus dat was niet leuk. Vooral als je al zo'n korte nacht hebt gehad, wil je niet nog langer nutteloos wachten. Om 6 uur in de ochtend werd het al licht en daar kwam eindelijk de bus aan naar de ferry. Veel jongeren en dansmuziek. Die hebben er erg veel zin in. Wij willen gewoon rust en slapen als dat kan. Ook maar weer een pilletje genomen tegen de wagenziekte.

Vrijdag 20 mei. Om 7.30 uur konden we dan eindelijk met de ferry naar Koh Tao. Daar kunnen slapen op de boot, want de boor zou pas 1.5 uur later aankomen. Om 9.30 uur aangekomen op het palmboomeiland. Weer van die vervelende chauffeurs die vragen waar je heen gaat, maar toch een taxi genomen. We moesten nog een eind lopen en waren moe. Dan eindelijk aangekomen bij onze bungalow nog even ontbeten en daarna even rustig aangedaan. Wat dingen verkent in de buurt en 's avonds nog wat gegeten.

Zaterdag 21 mei. Relaxed dagje vandaag, want vandaag staat het strand op het programma en voor de rest niks.
Eerst maar heerlijk gebruncht bij een broodjeszaak en dan rond het middaguur naar het strand waar we op uitkijken, maar toen kwam de bewolking en de harde wind. De frisbee deed zijn functie als hoofddeksel ook erg goed. Geen kokosnoot op onze hoofden gevallen gelukkig. Het is ondiep water, maar het is wel lekker warm.
Toen kwam Reina erechter dat een leesboek geen einde had, want het laatste gedeelte werd herhaald. Heel gek. Dus teruggegaan naar de boekwinkel en daar geruild voor ander boek. Allebei een boek gelezen op het strand, dus dat is wel het ultieme vakantiegevoel. Witte strand, palmbomen en de azuurblauwe zee.

Morgen gaan we duiken. Eerst op kniehoogte en dan een paar meter onder water. Erg spannend, maar het lijkt ons allebei erg leuk. Dan gaan we dinsdag een dagje snorkelen op verschillende locaties rond het eiland en dan gaan we donderdag naar Koh Samui. Een ander eiland waar we een vliegtuig terug naar Bangkok kunnen nemen. Geen gedoe meer met nachttreinen en overstappen. En dan zijn we gelijk op het goede vliegveld terug naar huis.

Verslag uit: Thailand, Koh Tao

Inpakken en wegwezen

Vandaag is de laatste dag voor vertrek. Backpack ingepakt. Zit alles erin? Check, check, dubbelcheck.
Inentingen zijn gedaan, wandelschoenen zijn ingelopen en dan komt het ineens heel dichtbij. Een maand in Thailand. Samen gaan de zusjes het grote avontuur aan in Azië: cultuur, natuur en natuurlijk het witte strand met de azuurblauwe zee.
Van plek naar plek zullen wij gaan trekken. We vertrekken maandag 2 mei in de avond en zullen dinsdag 3 mei rond het middaguur aankomen in Bangkok. Er is wel een tijdsverschil van 5 uren, dus wij zullen de zon eerder onder zien gaan dan jullie in Nederland. Als het in Bangkok 12.00 uur is, is het in Nederland 07:00 uur in de ochtend.
De eerste paar dagen zullen wij in Bangkok verblijven om te wennen aan de omstandigheden: temperatuur van 30 graden gemiddeld en de stadsdrukte niet te vergeten.
Daarna zijn de plannen om naar een Nationaal Park te gaan in de buurt van Bangkok. Olifanten en andere wilde dieren hopen we daar te mogen zien.
De route heeft een rode lijn door geheel Thailand, maar als we ergens langer willen blijven dan kan dat. Niets is nog verder geboekt.

De spanning wordt met de tijd groter, nu het moment eraan komt om te gaan vertrekken. Het is voor ons allebei de eerste keer dat we gaan backpacken, maar voor alles moet een eerste keer zijn.

Wanneer we weer internet hebben, zullen we weer een reisverslag doen van waar we zijn en wat we hebben meegemaakt.